نوبت.نت | نوبت دهی پزشکی، سامانه نوبت دهی اینترنتی پزشکان و کلینیک ها
نوبت.نت
نوبت دهی و مشاوره آنلاین
پزشکان
بیمارستان ها
    اخبار مربوط
      خواص خاص «شیره انگور»

      خواص خاص «شیره انگور»

      0 دیدگاه 20 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 1194
      متخصص طب سنتی گفت:شیره انگور آرامبخش بوده و برطرف کننده ضعف عمومی بدن، مفید در درمان بیماری‌های فصل سرد، کمک به رشد کودکان است؛ ضمن اینکه نوشیدن شربت شیره انگور همراه با کمی پودر زعفران برای ضعف اعصاب مفید است.

      علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،در باره خواص «شیره انگور»، اظهار داشت: شیره انگور عصاره ناب و پرخاصیت میوه انگور است که طبیعت گرم و تر داشته، خاصیت انرژی‌زایی خوبی دارد و خوراکی مناسب برای فصل سرما یعنی پاییز و زمستان است.

      وی ادامه داد: این فرآورده شگفت انگور حاوی ویتامین‌های ای، بی، سی، آهن، منیزیم، فسفر و کلیسیم بوده و برای رفع کم خونی به ویژه فقر آهن بسیار مفید است.

      یارقلی خاطرنشان کرد: از خواص دارویی شیره انگور می‌توان به مواردی چون ضد چین و چروک بودن پوست، برطرف کننده کک و مک و لکه‌های پوستی، شیرافزا و افزاینده قوت شیر مادر، چاق‌کننده، مقوی عمومی بدن، دافع اوره و بقایای غذاها از معده و روده  اشاره کرد.

      این متخصص طب سنتی با اشاره به خواص دیگر شیره انگور، اظهار داشت: شیره انگور آرامبخش بوده و برطرف کننده ضعف عمومی بدن، مفید در درمان بیماری‌های فصل سرد، کمک به رشد کودکان است؛ ضمن اینکه نوشیدن شربت شیره انگور همراه با کمی پودر زعفران برای ضعف اعصاب مفید بوده و رفع‌کننده غم و اندوه و افسردگی است.

      وی با اشاره به پرهیز از افراط در مصرف شیره انگور، افزود: افراط در مصرف انگور به خصوص در افراد گرم مزاج ممکن است باعث غلیظ شدن صفرا، افزایش حرارت بدن، سردرد، جوش و آکنه شود.

      یارقلی خاطرنشان کرد: همچنین توصیه می‌شود صاحبان مزاج گرم، افرادی که فعالیت بدنی کم دارند و افراد چاق و مبتلایان به دیابت در مصرف شیره انگور محتاط باشند.

      منبع:فارس