نوبت.نت | نوبت دهی پزشکی، سامانه نوبت دهی اینترنتی پزشکان و کلینیک ها
نوبت.نت
نوبت دهی و مشاوره آنلاین
پزشکان
بیمارستان ها
    اخبار مربوط
      زنان باردار این غذاها را مصرف نکنند!

      زنان باردار این غذاها را مصرف نکنند!

      0 دیدگاه 16 فروردین 1401 چاپ خبر بازدید: 456
      متخصص طب سنتی گفت:‌ زنان باردار باید از مصرف غذاهای مانده به ویژه غذایی گوشتی، سوسیس، کالباس، ژامبون و سایر کنسروها و ماهی مانده خودداری کنند.

      علیرضا یارقلی،متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «ممنوعیت‌های غذایی در دوران بارداری»، اظهار داشت: از جمله پرهیزات غذایی و گیاهی برای زنان باردار می‌توان به عدم مصرف زرشک، بابونه، کدو، جعفری، نعناع کوهی، زعفران، زیره، سیاهدانه و کرفس اشاره کرد.

      وی افزود: مصرف تمامی موارد ذکر شده اگر به صورت غذایی و در دفعات کم باشد معمولاً عارضه‌ای در پی ندارد اما باید بدانیم مصرف دارویی مواد ذکر شده ممکن است با عارضه‌های جدی همراه باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از استفاده با پزشک مشورت شود.

      یارقلی گفت: توصیه می‌شود تا وقتی فرد مطمئن نشده که گیاهی برایش مناسب است؛ یعنی با نظر پزشک متخصص نسبت به مصرف آن محتاط باشد؛ چراکه ممکن است فرد و جنین آن را با خطرات جدی و جبران‌ناپذیر مواجه کند.

      این متخصص طب سنتی با اشاره به مواد غذایی که باید در دوران بارداری توسط بانوان مصرف نشود، خاطرنشان کرد: غذاهای مانده به ویژه غذایی گوشتی از بدترین سموم هستند. همچنین مصرف سوسیس، کالباس، ژامبون، ساردین و سایر کنسروها و ماهی مانده نیز باید مورد استفاده قرار نگیرد.

      وی ابراز داشت: به طور کلی افراط در همه خوراکی‌ها برای زنان باردار ممنوع است و نباید هیچ ماده غذایی را خارج از اندازه مصرف کنند؛در نتیجه بهترین روش، روش تغذیه تنوع در غذاها و مصرف کم آنها است.

      منبع:فارس