«غده پروستات» در بدن چه کار می‌کند؟

غزل خراجی،فیزیوتراپیست در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس بیان درباره «فعالیت غده پروستات و عوارض اختلال در فعالیت آن»، بیان داشت:شیوع سرطان پروستات در ایران روندی افزایشی دارد.به دنبال شیوع زیاد این سرطان عوارض ناشی از درمان‌های تهاجمی این بیماری نیز روز به روز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله عوارض اجتناب ناپذیر این درمان‌های تهاجمی،بی اختیاری ادراری و اختلال در روابط جنسی به علت مشکل در نعوظ و انزال است.

این فیزیوتراپیست ابراز داشت: لازم به ذکر است یکی از اجزاء مهم در ایجاد کنترل ادرار پروستات است.زمانی که این جزء مهم آسیب می‌بیند،طبیعتا کنترل ادرار با مشکل مواجه می‌شود.  

خراجی ابراز کرد:جز مهم دیگر در کنترل ادرار، عضلات کف لگن هستند که علاوه بر کنترل ادرار وظیفه کنترل دفع مدفوع و فعالیت جنسی را نیز بر عهده دارند.

وی متذکر شد:خوشبختانه در اکثر مواقع در درمان‌های تهاجمی سرطان پروستات، این عضلات دستخوش تغییرات کمی می‌شوند و هنوز هم می‌توان به نقش آنها در کنترل ادرار و فعالیت جنسی امیدوار بود.

این فیزیوتراپیست متذکر شد: فیزیوتراپی کف لگن که یکی از حوزه‌های مهم در سلامت سیستم ادراری،مدفوع و جنسی است می‌تواند به افرادی که پس از جراحی پروستات، شیمی درمانی و  رادیوتراپی به میزان زیادی کیفیت زندگی آنها مختل شده است کمک کند و زندگی اجتماعی فرد را که به دلیل مشکلات ادراری،مدفوعی و جنسی تحت تاثیر قرار گرفته است به او باز گرداند.

منبع:فارس